שיחת מלאכי השרת פרק ב'
רבי צדוק
אות יט'
[יט] ועוד יש לומר כאשר אמרנו כבר, כי כאשר הגיע למדרגת נשמע אז הנעשה הוא משומר ממילא, כי איך יעשה נגד רצון קונו העומד עליו ורואה במעשיו, וכמו שכתב בהג"ה דריש אורח חיים. ואם כן אז שניהם נמשכים כאחד [כי הנשמע גם הוא נמשך מן הנעשה, על ידי זה זוכה לנשמע כמו שנתבאר לעיל, ואח"כ נמשך הנעשה מן הנשמע] והם שליחות אחד שני הכתרים. מה שאין כן בפריקה הרי הם שני עניינים נפרדים, שמתחלה נפרק הנשמע ואח"כ הנעשה, ולכך היו ק"כ.